محیط بازار

محیط بازار

از انجا که بازار یک سیستم اجتماعی باز است، با انواع محیطهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رقابتی، تکنولوژیک واقلیمی ارتباط دارد، يعني با انها به مبادله ماده، انرژي  واطلاعات می پردازد.

از انجا که بازار یک سیستم اجتماعی باز است، با انواع محیطهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رقابتی، تکنولوژیک واقلیمی ارتباط دارد، يعني با انها به مبادله ماده، انرژي واطلاعات می پردازد.

هر گونه تصمیم دولت وقانون گذاری در زمینه های گوناگون، مقررات، صادرات و واردات، سیستم پولی ومالی ومالیاتی، سهمیه بندی، تعرفه وسیستم ارزی، رابطه های سیاسی، تغییر الگوی مصرف ناشی از نظام ارزی یا ارزشی ونیز تغیرات سر سام اور تکنولوژی که هر روز در جایگزینی مواد جدید به جای مواد قدیم، کم کردن مقدار مصرف مواد ونواوری ها مؤثر است، رقابت، جمعیت، درامد وحتی اب وهوا وشرایط اقلیمی وبومی، همه به نوعی بر سیستم بازار واجزای ان اثر می گذارند و از انها تاثیر می پذیرند.

امروزه برای بقای در بازار باید هوشیار، بیدار، پویا و پرکار بود.

پویایی یعنی مطابقت با دگر گونیها ونیاز های محیط.

امروزه مدیریت بازاریابی مدیریتی است استراتژیک که باید در ان قوت وضعف های درون کسب وکار از یک طرف وفرصت ها ومخاطرات محیطی یا خارج از کسب وکار از طرف دیگر، با دقت، صحت وسرعت برسی وارزیابی شود تا بتوان با تطبیق قابلیت های درون وبرون کسب وکار، به هدف ها دست یافت.

بازاریابی امروزی از خارج از کسب و کار، یعنی از نیازها وخواسته های مشتریان ومصرف کنندگان، اغاز می گردد وتا راضی کردن انان وارائه خدمات لازم به انان ادامه می یابد.

*محیط برکسب وکار حاکم است ومدیر بازاریابی باید بجای اینکه حاکمیت محیط را بپذیرد، با ان همراه شود *

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)

جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس